DP pic

DP pic

Friday, January 28, 2011

Al-Quran Pedoman Ummah...(Ustaz Farid Ravi Abdullah)


Alhamdulillah hari ini setelah lama diri tidak ditalbiah, akhirnya telinga ini didengari dengan kata2 kekuatan, kata2 semangat yg menyentuh kamar hati yg lama gelap tanpa suara....Hatiku terbuka, hatiku sayu kerana telah lama meninggalkanmu wahai Al-Quran....
Aku rasa malu, malu pada diri sendiri....aku malu kepada seorang muallaf yg berjaya menjadi muslim sejati....huhuhuhuh
maafkanku kerana aku lalai, aku melupaimu, aku meninggalkanmu...

InsyaAllah, dengan kekuatan baru, azam baru...aku akan kembali kepadamu...engkaulah sumber kekuatanku...engkaulah sumber teladanku...engkaulah sumber inspirasiku....

Ya Allah, Engkau istiqamahkanlah hatiku dalam menerokai ilmuMu, dalam mengamalkan kitabMu, dalam mengikuti sunnah RasulMu...Janganlah Engkau terbalikkan hatiku setelah Engkau beri hidayah....Engkau rahmatilah kehidupan ku sekeluarga...Amin Ya Rabbal A'lamin...


No comments:

Post a Comment